Жақсы ауданының білім беру ұйымдарында
сабақты тоқтату кезінде қолайсыз ауа райы метеожағдайларының ұсынылатын көрсеткіштері
Төмендегі жағдайларда сабақ өткізу тоқтатылады:
Желдің жылдамдығы секундына кемінде 2 метр болғанда:
Желдің жылдамдығы секундына 2 метр және одан жоғары болғанда:
Сабақтар қатты көктайғақ кезінде тоқтатылады:
Боран күшейген және көру мүмкіндігі қиындаған жағдайда 1-11 сынытарда сабақ тоқтатылады.
Натурал сандарды көбейтудің төмендегі тәсілдерін меңгеру, оқушылардың арфиметикалық амалдарды тез орындалуға, есте сақтау қабілеттерін дамытуға, математикалық ойлау мәдениетін арттыруға көмектеседі.
Ойда есептеу, есептеудің ең оңай және көне түрі болып табылады. Ауызша есептеу, тез ойша есептеуге ғана мүмкіндік беріп қоймай, бақылау, бағалау, есептеу барысындағы қатені түзетуге мүмкіндік береді. Қолда қолданылатын кесте мен есептеу машинасы болмаған жағдайда, ауызша есептеу тәсілдерін меңгеру маңызды.
Натурал сандарды көбейту.
11-ге көбейту
Екіорынды сандардың цифраларының қосындысы 10-нан артпаған жағдайда 11-ге көбейту үшін, сол санның цифраларының ортасына цифраларының қосындысын қою қажет:
72 11=7(7+2)2=792
35 11=3(3+5)5=385
Егер цифраларының қосындысы 10-ға немесе 10-нан үлкен болған жағдайда, алдындағы ереже бойынша ортасына цифрларының қосындысын қойып, бірінші санға бірді қосып, соңғы сандарды өзгеріссіз жазамыз.
Мысалы:
94 11= 9(9+4)4= 9(13)4= (9+1)34=1034
48 11= 49(4+8)8= 4(12)8= (4+10)28=528
89 11= 8(8+9)9= 8(17)9= (8+1)79= 979
22, 33, ... , 99 сандарына көбейту.
Екі орынды сандарды 22,33, ... , 99 көбейту үшін, көбейткішті бірорынды санмен (2 мен 9аралығы) 11-дің көбейтіндісі түрінде келтіреміз.
Мысылы: 44= 4 11; 55= 5 11
Содан кейін алдыңғы 11-ге көбейту ережесін қолданамыз.
24 22= 24 2 11= 48 11= 529
23 33= 23 3 11= 69 11= 759
18 44= 18 4 11= 72 11=792
Тағы басқа, бірдей уақытта бірінші көбейткішті өсіріп және екіншісін кеміту заңын қолдауға болады.
28 33= (28 3) (33:3)= 84 11= 924
48 22= (48 2) (22:2)= 96 11= 1056
Сейдахметова Р. К.